poniedziałek, 21 listopada 2016

38. Twist pop up card - mój pierwszy tutorial:)

Witam,

tak jak obiecałam przygotowałam do Was tutorial na kartę twist pop up.
Jest to mój pierwszy kursik, więc wszystkie uwagi mile widziane:)

To zaczynamy:)

Potrzebne rzeczy:
  • kartka A4 (mi poszły prawie 3 kartki),
  • nożyczki, linijka, wykrojnik do wycięcia bazy (ja użyłam wykrojnika kupionego na aliexpress, ale bazę można wyciąć również nożyczkami, czy na gilotynie:)),
  • klej np. magic.
 1. Z kartek wycięłam 5 szt. większych elementów oraz 4 mniejsze (1 kratka=1cm).



2. Dodatkowo wycięłam 14 szt. cieniutkich paseczków (podobnych do tych na poniższym zdjęciu):


Jak już mamy wycięte wszystkie elementy, to zaczynamy zabawę:)

3. Teraz przygotujemy "podstawową" bazę. Będą nam potrzebne 4 większe elementy oraz 2 paseczki. Do pierwszego elementu przyklejamy oba paseczki - tak jak na poniższym zdjęciu:


Teraz na górę naklejamy drugi duży element. Następnie do wystających dwóch paseczków doklejamy trzeci i czwarty duży element (w odległości ok. 1mm), tak żeby paseczki znalazły się pomiędzy elementami. Składamy kartę na pół i powinniśmy otrzymać kartę jak na poniższym zdjęciu:



W tym miejscu możemy zakończyć i otrzymamy "prostą" bazę kartki, ale jeśli macie ochotę na dalszą zabawę, to proponuję przejść do punktu 4:)

4. Teraz będzie nam potrzebny 5 duży element. Najpierw składamy go na pół - tak jak na poniższym zdjęciu:

 
Obracamy nasz element i znowu składamy na pół (dwa razy:)) i powinniśmy otrzymać element taki jak na poniższych zdjęciach:



5. To już przedostatni krok:) Bierzemy nasze 4 mniejsze elementu i 6 pozostałych paseczków.


Po sklejeniu powyższych elementów składamy je tak, aby otrzymać harmonijkę taką jak na poniższym zdjęciu:


6. W końcu przyszedł czas na złożenie wszystkiego razem:)

Bierzemy "podstawową" bazę kartki i w środek wklejamy naszego cosia z punktu 4. Rozkładamy bazę i na nią przyklejamy rozłożonego cosia - tak jak na poniższych zdjęciach (oczywiście przy pisaniu zorientowałam się, że zapomniałam o zrobieniu zdjęć w trakcie:)):


Na końcach "cosia" w miejscach oznaczonych "X" dajemy klej i wkładamy naszą harmonijkę w środek - tak jak na poniższym zdjęciu. Ściskamy, żeby harmonijka przykleiła się do "cosia".

Chwilkę czekamy i już mamy gotową bazę kartki twist pop up:)





Teraz już tylko wystarczy ją ozdobić i gotowe. Póki co na moim blogu kazały się dwie kartki tego typu (kolejne są w trakcie klejenia:)):

http://stodrobiazgow.blogspot.com/2016/11/for-you-twist-pop-up-card.html

http://stodrobiazgow.blogspot.com/2016/10/twist-pop-up-card-kartka-swiateczna.html

Bardzo dziękuję za odwiedziny i jeśli spodobał Ci się mój kursik oraz jeśli masz jakieś uwagi/rady, to będzie mi niezmiernie miło, jeśli zostawisz komentarz:)


Pozdrawiam,
Ola

13 komentarzy:

  1. cudowny kursik wykonane prace wspaniale się prezentują

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa karteczka, zachęcająca, a że kurs poczyniłaś, to mam nadzieję - spróbuję i dziękuję za podzielenie się wiedzą:) pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam spróbować:) takie kartki bardzo fajnie się prezentują:)

      Usuń
  3. Piękna praca. Dziękuję za kurs, mam nadzieję, że podołam. Pozdrawiam. Scrapinkiblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawa forma:) Kursik super

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy kurs, jeżeli kiedyś i ja zabiorę się za scrappki, to najpewniej skorzystam z tego tutorialu
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy kurs, jeżeli kiedyś i ja zabiorę się za scrappki, to najpewniej skorzystam z tego tutorialu
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  7. Super kursik :) muszę kiedyś spróbować :)) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Oleeesia, o kocham Cię za ten dudek, zabieram do zakładek!!! Dziękuję, pochwalę się jak stworzę...

    OdpowiedzUsuń